lørdag 22. juni 2013

Legokake


Denne uken har vært ganske travel på kakefronten, men har fått utfordret meg selv og er happy med det!
Den første var en legokloss. Det virker kanskje som en enkel kake å lage, men det var vanskeligere enn jeg trodde. Jeg har tidligere laget en med bløtkake inni og det var faktisk enklere enn med smørkrem under. Eller kanskje har bare tiden tatt brodden av utfordringene? ;) 


En legokloss er jo ganske flat, med rette linjer utenom "knappene" på toppen. Her kavet jeg litt for å unngå at det dannet seg for mye luft rundt slik at kaken bulet. All løftingen og strekkingen av fondanten førte dermed til at når jeg endelig var kommet ned til bunnen av kaken revnet den over ene hjørnet. Yey! Siden kaken skulle til en veldig forståelsefull kollega (praise the lord!) bestemte jeg meg for å forsegle riften istedenfor å lage ny fondant. Syns banneret gjorde litt utav seg, så er glad for det. :)
Bursdagsbarnet var fornøyd, og det er alt som teller!

Silje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar